آشنایی کوتاه با خواننده محبوب موزیک پاپ ، فرزاد فرزین

فرزاد فرزین متولد ۳ تیر ۱۳۶۰ در تهران، خواننده است

فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد تهران است، یک خواهر بزرگتر بنام نیلوفر دارد، پدرش مشاور وزیر سابق راه و ترابری و مادرش در گذشته رییس سازمان ثبت احوال بوده است.

دو سه ساله بود که خانواده برای خواهرم که کلاس پیانو می‌ رفت کیبورد گرفته بودند و جالب است که اجازه نمی‌ دادند من دست به کیبورد بزنم چون کوچک و خراب‌ کار بودم اما پدر و مادرم کم‌ کم متوجه شدند که این منم که باید کلاس پیانو برم نه خواهرم !

از ۱۴ – ۱۳ سالگی خیلی دوست‌ داشتم آهنگ‌ های دیگران را بزنم چند آهنگ بلد بودم اما همیشه موزیک خودم را می‌ ساختم و آلبوم جمع می‌ کردم ! تا ۱۷ سالگی هم کارم این بود که آلبوم‌ های جدید بسازم و بدهم پسردایی‌ هایم گوش کنند ! البته کار قابل بحثی نبود .

خوانندگی رو به طور حرفه ای از سال ۱۳۸۰ شروع کرده ولی در کل از سال ۱۳۷۶ است که در این حرفه فعالیت دارد.

اوایل با گروه کروز کار می کرد و در این گروه موسیقی آهنگسازی می کرد ولی به دلایل شخصی از این گروه جدا شد و بعد شروع کرد به ساخت آلبوم شراره در سال ۱۳۸۳ شد که موجب شهرت و شناخته شده صدای وی شد.

فرزین  سال ۸۵ در فیلمی با نام پسران آجری به کارگردانی مجید قاری‌ زاده حاضر شد و در آن نقش یک خواننده را برعهده داشت او در تله‌ فیلمی به نام دنیای محبوب ساخته ارسلان میرحسینی نیز نقشی داشت ه‌است. او برای فیلم سوپر استار در سال ۸۷ به کارگردانی تهمینه میلانی نیز آهنگ تیتراژ ساخته‌ است.

دیگر کار سینمایی او سگ‌ های پوشالی نام دارد. او تیتراژ میانی و پایانی تله فیلم سه خط موازی را به کارگردانی محسن افشانی اجرا کرده است، سال ۹۵ در سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی ایفای نقش کرده است که چهارمین تجربه بازیگری فرزین به شمار می آید .

فرزاد فرزین تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی «شب بخیر تهران» (۱۳۸۲)، «کوله پشتی» (۱۳۸۶)، «صبح آمد» (۱۳۸۷)، «با ما اینجا» (۱۳۸۹) سریال «راز پنهان» (۱۳۹۱)، سریال آخرین بازی (۱۳۹۳)، و سریال نمایش خانگی عاشقانه (۱۳۹۵) را اجرا کرده‌است.

او با ترانه سرایانی چون یاحا کاشانی، روزبه بمانی، پویان بوترابی، علی ایلیا و زهرا عاملی همکاری کرده‌است.

ویژگی اصلی فرزاد فرزین اجرای کنسرت‌های نمایشی همراه با اتفاقات جالب است که وی را از دیگر خوانندگان متمایز می‌کند.

منبع : سایت ویکی پدیا / سایت فتوکده