گروه موسیقی «نفس» به سرپرستی «خومه کومته» در چهارمین شب از سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و به اجرای موسیقی اسپانیایی پرداخت.

در اجرای این گروه، خومه کومته سرپرست گروه که نوازنده سازهای گیتار، عود و پرکاشن است با دمیتری استراچکوف نوازنده ویلنسل، انریک پستو نوازنده ویولن و ویولا و وجتک سوبولسکی نوازنده کنترباس روی صحنه رفت.

قطعات اجرایی این گروه در جشنواره حال و هوایی پست مدرن داشته و رنگ و بوی موسیقی سنتی اسپانیا و موسیقی مدرن آن، هر دو را در کنار هم داشت و فضایی خاص و تجربه ای تازه برای مخاطبان موسیقی در کشورمان محسوب می‌شد.

این اجرا هر چند متفاوت از آنچه بود که مخاطبان ایرانی از موسیقی اسپانیایی انتظار داشتند اما با حال و هوای متفاوتش تصویر متفاوتی از موسیقی امروز اسپانیا را به ایرانیان علاقه‌مند به موسیقی دیگر ملت‌ها ارائه کرد و مورد توجه واقع شد.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، یکشنبه ۲۴ دی ماه دو گروه موسیقی «کوارتت کلنکه» از کشور آلمان و دونوازی هادی منتظری و مسعود حبیبی به اجرای موسیقی می‌پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از ۲۰ تا ۳۰ دی‌ماه در ۶ سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

منبع: سایت هنر آنلاین / سایت موسیقی فجر