ریچارد کلایدرمن ، با اجرای قطعه “ای ایران” در تهران به روی صحنه خواهد رفت

ریچارد کلایدرمن پیانیست و موزیسین سرشناس جهان با همراهی ارکستر حرفه‌ای در تاریخ ۱ و ۲ تیرماه در سالن وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت تا برای نخستین بار پذیرای دوستداران موسیقی ایرانی در اجراهایش باشد .

کارنامه کاری این هنرمند جهانی بسیار غنی و پربار است و بارها و بارها مورد تقدیر بسیاری از بزرگان حوزه موسیقی قرار گرفته است .

مخاطب ایرانی بیشتر با آثاری چون : کاج نقره‌ای، ماه آتش ، قلب طلایی ، نامه‌ای به مادرم ، خاطرات و کریسمس از این هنرمند خاطره دارند و این فرصت برای آنها بوجود آمده که بتوانند از نزدیک شاهد هنرنمایی وی باشند.

“کلایدرمن” تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست پدیدآورده است.

کلایدرمن در اولین اجرای رسمی خود در ایران غافلگیری ویژه‌ای را نیز برای مخاطبان ایرانی خود دارد و قطعه “ای ایران” را قرار است با پیانو برای دوستداران ایرانی‌اش بنوازد. این اجرای هنری طرفداران ایرانی وی را به وجد خواهد آورد .

بسیاری از جوانان علاقه‌مندی شان به پیانو و موسیقی کلاسیک را مدیون آشنایی با موسیقی وی می‌دانند. در حقیقت موسیقی “کلایدرمن” همانند پلی موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده، گرایش و درک موسیقی کلاسیک به ویژه موسیقی سازی را برای مردم دنیا آسان‌تر نموده‌است . در کتاب رکوردهای جهانی گینس ، از وی به عنوان ” موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا ” نام برده شده‌است .

این کنسرت به همت موسسه “رویال هنر ” و تهیه کنندگی مجید عبدی برگزار خواهد شد . بلیت‌فروشی این کنسرت نیز از روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ساعت ۱۴ در سایت “ایران کنسرت” آغاز خواهد شد .

منبع : سایت هنر آنلاین