شهرام ناظری به همراه گروه لیان برای “شب‌های گروه بی” اجرا می کند

مجموعه کنسرت‌های “شب‌های گروه بی” روزهای ۲۸ و ۲۹ خرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مجموعه فرهنگی سازباز به بهانه قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ایران در گروه بی مجموعه کنسرت‌های “شب‌های گروه بی” را برگزار می‌کند. در این رویداد استاد شهرام ناظری و گروه لیان از ایران در کنار گروه‌های مطرحی از اسپانیا و پرتغال که در گروه بی حضور دارند روی صحنه خواهند رفت.

سازباز که در این سال‌ها سابقه برگزاری رویدادهایی مانند شب‌های جز، شب‌های جنوب، کنسرت کریستف رضاعی و مشارکت در هفته موسیقی تلفیقی تهران را دارد حالا سراغ رویداد متفاوتی رفته است. در توضیح این رویداد چنین نوشته شده: فوتبال، ابزاری است که در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر را به هم متصل می‌کند و موسیقی نیز زبان مشترک در بین مردم جهان است. ما به دنبال حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و تجربه برگزاری رویدادهای مختلف موسیقی این بار ایده‌ی شب‌های گروه بی به ذهنمان رسید.

در شب اول این رویداد که ۲۸ خرداد اتفاق می‌افتد ابتدا شهرام ناظری و پس از آن خوزه لوئیس مونتون هر کدام حدود ۴۵ دقیقه به اجرای برنامه خواهند پرداخت و علاقه مندان با تهیه یک بلیت به استقبال هر دو اجرا می‌روند.

خوزه لوئیس مونتون از برجسته‌ترین نوازندگان گیتار فلامنکو در اسپانیا است که همراه با گروهش (گیتار، آکاردئون و پرکاشن) روی صحنه می‌رود. او سابقه همکاری با نشر ECM را در کارنامه دارد. همچنین در شب دوم (۲۹ خرداد)، گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان و کمانه از پرتغال این رویداد فرهنگی را ادامه می‌دهند. کمانه امروز مهمترین خواننده مرد فادو (موسیقی اصیل پرتغال) است و جدا از فروش بیش از ۶ میلیون نسخه آلبوم، توانسته کاندید جایزه اسکار موسیقی و برنده جوایز مهمی در پرتغال شود.

در روزهای گذشته با خبر کذبی مبنی بر تولید قطعه‌ای برای جام جهانی توسط استاد شهرام ناظری منتشر شد که البته او در گفت و گویی این موضوع را تکذیب کردند.

اجرای شهرام ناظری در رویداد پیش رو هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد و به هیچ عنوان قطعه‌ای برای تیم ملی ساخته نشده و اجرا نمی‌شود. شب‌های گروه بی ساعت ۲۱ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند از سه‌شنبه ۲۲ خرداد برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع : سایت هنر آنلاین