پیانیست ها برای تقویت دشیفر از اپلیکیشن جدید ipad استفاده کنند

کار با این برنامه بسیار ساده است. آیپد خود را بر روی پایه نت قرار داده و برنامه را اجرا نمایید!

سپس قطعه مورد نظر خود را انتخاب کرده و به طور اجمالی نگاهی به آن بیندازید(درست همانگونه که باید در امتحان دشیفر عمل کنید)، سرعت را مدنظر گرفته و شروع کنید. برنامه شما را تا پایان اجرا همراهی میکند و میتواند به طور همزمان میزانهای متعددی را نمایش دهد.

قطعات بسیاری در این برنامه گنجانده شده اند و شما میتوانید قطعه مورد نظرتان را انتخاب کنید. مجموعه قطعات این برنامه از میان قطعات آزمونهای مشهور موسیقی نظیر ABRSM ، کالج موسیقی لندن، و آزمونهای موسیقی استرالیا انتخاب شده اند.

شما میتوانید قطعات را به صورت تکی ویا مجموعه قطعاتی از سطح مدنظرتان خریداری نمایید.

این برنامه با خلاقیت دکتر کریستوفر ویلتشیر از شرکت Wessar International طراحی شده است. او به عنوان معلم و مسئول برگزاری آزمون با تجربه طولانی مدت در Trinity Guildhallمی باشد.

او میگوید همواره از دیدن هنرجویانی که سطح پایینی از دشیفر دارند رنج می برد. این هنرجویان فاقد توانایی اجرای پیوسته قطعه هستند، قابلیتی که بوسیله آن میتوان نواختن قطعه را بدون مشاهده میزانهایی که قبلا نواخته شده انجام داد.

دکتر ویلتشیر میگوید: ” دشیفر یکی از عوامل بسیار مهم در رشد و ارتقاء هر هنرجوی موسیقی می باشد و هرتلاشی برای تسهیل این جنبه مهم بسیار ارزشمند است “.

در عین حال موسسه ABRSM نیز برنامه ای برای آموزش موسیقی ارئه کرده است. این برنامه که در فوریه ٢٠١٣ منتشر شده است حاوی صدها تمرین برای تقویت گوش و دشیفر برای هنرجویان می باشد. این موسسه همچنین اعلام کرده است که این برنامه قابلیت بهبود حافظه موسیقیایی هنرجویان را از طریق تست های اکو (بازخوانی عبارت های کوتاه) را نیز دارد.

منبع : سایت خانه پیانو