چارلز بروکس عکاسی است که با عکس هایش ما را دعوت می کند تا عملکرد درونی آلات موسیقی خود را کشف کنیم و ببینیم.آلات موسیقی اغلب زیبا در نظر گرفته می شوند. از ویولن‌های چند صد ساله گرفته تا ساکسیفون‌های طلایی جدید، که اغلب به تنهایی یک اثر هنری به شمار می آیند.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که داخل ساز شما به چه شکل است؟ شاید شما به شکافی بین رشته ها یا پدها نگاه کرده باشید که در آن صورت تنها با تاریکی مواجه شده اید.اکنون، به‌عنوان بخشی از مجموعه عکاس نیوزلندی، چارلز بروکس، که عکس هایش با نام معماری موسیقی نیز شناخته شده که بینش نادری از عملکرد درونی این سازهای زیبا را به ما نشان می دهد.

بروکس همچنین نوازنده ی ارکستر با استعداد ی است که با افرادی مانند لانگ لانگ و ارکستر سمفونیک سائوپائولو اجرا داشته و از دانش خود در موسیقی برای خلق این پرتره های صمیمی از سازها استفاده کرده است.او همچنین با استفاده از ده ها تا صدها فریم جداگانه برای ایجاد هر عکس، توهم فضایی را در عکس های خود ایجاد می کند و ذهن را فریب می دهد تا باور کند که اتاق بزرگی را می بیند که می تواند از آن عبور کند.

در ادامه ی این مطلب تعدادی از این عکس های زیبا را مشاهده خواهید کرد.

۱.ویولنسل (Lockey Hill)

داخل یک ویولنسل کمیاب لاکی هیل مربوط به حدود سال ۱۷۸۰ را مشاهده می کنید که این عکس در حین بازسازی در شرکت سازهای زهی در اوکلند، نیوزیلند برداشته شده است.

۲.معماری نفیس اشتاین وی

در این عکس ها اکشن یک پیانو گرند مدل D Steinway را مشاهده می کنید.

۳.فلوت

فضای داخلی فلوت رزگلد ۱۴ عیار برند (Burkart Elite) که در حین بازسازی در آتلیه موسیقی در نیوزلند عکاسی شده است.

۴.ساکسیفون

فضای داخلی یک ساکسیفون اکشن سلمر مربوط به دهه ۱۹۴۰، متعلق به ساکسیفونیست مشهور نیوزیلندی دکتر راجر مانینز است که در حین بازسازی در آتلیه موسیقی عکس گرفته شده است.

۵.پیانو گرند فازیولی

نمایی داخلی از اکشن عالی یک پیانوی گرند فازیولی که در اوکلند عکاسی شده است.

۶.دیجیریدو استرالیایی

منظره ای منحصر به فرد از داخل یک (Didgeridoo) استرالیایی.

۷.پیانو گرند کاوایی

نمایی از داخل اکشن یک پیانو گرند کاوایی که در اوکلند عکس برداری شده است.