هنگامی که نوبت به انتخاب پیک می رسد هرکس ترجیحات و انتخاب خود را دارد. بعضی از نوازندگان از پیک های کوچک و ضخیم استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از پیک های نازک تر استفاده می کنند یا برخی دیگر حتی از پیک استفاده نمی کنند. اکثر نوازندگان گیتار الکتریک از پیک استفاده می کنند. برای گیتار آکوستیک، پیک ها اغلب برای پیشروی آکوردهای نوازنده استفاده می شوند.استفاده از پیک ها همچنین برای نواختن خطوط تک نت مانند گیتار لید، نوازندگی ملودیک و بداهه نوازی بسیار مناسب هستند.

شکل های مختلف پیک های گیتار

پیک و یا مضراب گیتار میتواند از هر متریالی ساخته شود همچنین در شکل ها و ضخامت های مختلفی عرضه میشوند و یا اینکه ساز شما لید گیتار باشد به شکل الکتریک و یا آکوستیک های سیم فلزی باشند و یا نایلونی باشند که از پیک برای نواختن آن ها استفاده می کنند رنگ های صوتی مختلفی را ایجاد می کنند .

پیک های Extra thin

ضخامت این پیک ها کمتر از ۰/۴۵ میلیمتر می باشد. این پیک ها برای نوازندگی لطیف و با ظرافت ساخته شده اند و کاربرد آن ها در اجرای ریتم با گیتارهای آکوستیک می باشد.

پیک های Thin

ضخامت این پیک ها بین ۰/۴۶ تا ۰/۷۰ میلیمتر می باشد.کاهش تاندونیته شدن در هنگام نواختن و همچنین در نواختن گیتارهای مرغوب کلاسیک استفاده می شود.

پیک های Medium

ضخامت این پیک ها بین ۰/۷۱ تا ۰/۸۴ میلیمتر می باشد و این پیک ها محبوب نوازندگان تازه کار می باشند.

پیک های Heavy

ضخامت این پیک ها بین ۰/۸۵ تا ۱/۲ میلیمتر می باشد و مناسب برای نوازندگان گیتار الکتریک می باشند.

پیک های Extra heavy

این پیک ها برای تقویت تون های باس و میدرنج می باشد که مناسب برای نوازندگان گیتار الکتریک می باشد.

پیک های Jazz 1

این پیک ها دارای سطح کوچکی هستند که کنترل آن ها راحت تر است و سر گرد آن باعث ایجاد صدای بم و گرم می شود.

پیک های Jazz 2

این پیک ها دارای سطح کوچک برای کنترل بهتر می باشند و سر نیمه گرد آن ها باعث ایجاد تعادل میان صداهای مختلف می شود.

پیک های Jazz 3

این پیک ها مناسب نوازندگی تکنیکال می باشند و سطح کوچک و نوک تیز آن باعث ایجاد کنترل بهتر در نوازندگی با سرعت می شود.

و در آخر باید گفت که هر سایز پیکی که شما با آن احساس راحتی می کنید و رنگ صوتی آن را دوست داشته باشید برای شما مناسب خواهد بود.پیشنهاد ما به شما این است که پیک های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید پیک مورد نظر خود را پیدا کنید.