موسیقی کلاسیک ابزاری اثبات شده برای رهایی از استرس های روزمره و افزایش سلامت روان است و در این روزهای پر استرس چه چیزی بهتر از گوش دادن به موسیقی میتواند باشد تا اندکی ذهن ما را از پریشانی و اضطراب دور کرده و به ما آرامش خیال دهد.
در اینجا بهترین قطعات موسیقی پیانو را به شما معرفی خواهیم کرد تا به شما در پیدا کردن اندکی آرامش کمک کند.

هیچ چیز شبیه نواختن نرم یک کلید پیانو نیست که با لمس آن به آرامی برای شروع یک قطعه پایین می آید و هر سر و صدایی را از بین می برد و آرامش فوری را به گوش های شما هدیه می دهد.
روی نقطه ای راحت روی کاناپه بنشینید ، به پشت دراز بکشید و با این قطعات موسیقی پیانو درخشان و فوق العاده آرامش بخش آرام شوید.

لودوویکو ایناودی (I Giorni)

هر اثری از ایناودی یک آرام بخش واقعی است.در آهنگسازی او سادگی همراه با زیبایی موج می زند.او بهترین کلیدهای پیانو را انتخاب می کند ، راهی پیدا می کند تا دوست داشتنی ترین ترکیب نت را دور آنها بپیچد و این فرمول را بارها و بارها در واحه های آرام پیانو تکرار می کند.

کلود دبوسی (Clair de Lune)

یکی از مشهورترین آثار دبوسی ، (Clair de Lune) به معنای مهتاب است که بر گرفته از سوئیت برگاماسک آهنگساز رمانتیک فرانسوی است.
چرخش نت ها در این اثر همانند ابری است که در حال شکل گیری می باشد و لحظه به لخظه بالاتر رفته و سبک و رها می شود. این قطعه در بسیاری از فیلم ها به نمایش درآمده است.

فیلیپ گلس (opening)

آهنگسازی های تکراری و زیبای گلس که استاد مینیمالیسم مدرن می باشد می توانند تأثیر آرامش بخش و گاهی هیپنوتیزم ، داشته باشند.

فردریک شوپن (Prelude in E minor)

آرامش با اندوهی به شدت زیبا در این قطعه شنیده می شود اما بسیار ساده. شاید بتوان گفت گاهی ساده ترین قطعات زیباترین هستند.

لودویگ ون بتهوون (Moonlight Sonata)

یکی دیگر از لحظات آرامش را میتوان در سونات معروف “مهتاب” بتهوون که ارزش هرگونه تأمل عمیق را دارد یافت.
ضربه های آرام بر روی کلید های باس پیانو و بدون هیچ شتابی باعث می شود تا آرام ترین و عمیق ترین نور مهتاب بر قلب ما نفوذ کند.

اریک ساتی (Gymnopédie No.1)

صدای باس ملایم ، آکوردهای خوب انتخاب شده و سپس آن ملودی شناور فوق العاده در بالا انسان را مجذوب آرامشی می کند که هر لحظه بیشتر از قبل منعکس می شود.

آروو پورت (Variations for Arinuschka’s Recuperation)

آروو پورت استاد مطلق سکون و آرامش است ، در ساده ترین و در عین حال خیره کننده ترین نت های موسیقی که مینوازد.
این آهنگساز استونیایی در آثار خود فاصله کافی بین عبارات و نت ها برای ایجاد آرامش را به وجود می آورد و این حس به شنونده آرامش زیادی می بخشد.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (Piano Sonata No. 12)

موومان دوم سونات پیانو شماره ۱۲ موتزارت همچون لالایی می باشد.
از یک نت ماژور نرم شروع می شود و سپس به یک نت نرم تر و کمی تیره تر می رود که عنصری را برای تفکر در معنای واقعی این همه شلوغی به ما می بخشد.