بدون شک انتخاب اسم در بازاریابی و مارکتینگ نقش مهمی را ایفا می کند.فیلم ها، کتاب ها، مجله ها و بندهای موسیقی همگی باید نامی داشته باشند که توجه بیننده و شنونده را به خود جلب کنند و برای مخاطب جذابیت داشته باشد.در انتخاب نام شما باید بتوانید کنجکاوی مخاطب را بر انگیخته کنید و آن اسم به قدری جذاب باشد تا بتواند تغییری در محیط اطراف خود ایجاد کند.

در زندگی روزمره ما همیشه با نام ها سرو کار داریم و حتی نمی‌توانیم بدون دیدن تبلیغات و بیلبورد های غول‌پیکر به سمت محل کار خود برویم.وقتی نوبت به نام گروه ها می رسد، باید این کار را به درستی انجام داد. گاهی اوقات شانس با شما یار است و فلسفه همیشه این بوده است که نام یک گروه تنها زمانی جذاب می شود که داستانی در پشت خود داشته باشد.اما آیا همیشه داستانی وجود داشته است؟ آیا انتخاب نام این بندها در شهرت آن ها تاثیری داشته است؟

پینک فلوید
Pink Floyd

نام این گروه از دو خواننده ی سبک بلوز با نام های پینک اندرسون و فلوید کانسیل گرفته شده است.سید بارت، عضو اولیه این گروه موسیقی بلوز را دوست داشت و این دو خواننده ی بلوز مورد علاقه ی او بودند. آن ها نام جدیدی را برای گروه خود یعنی (the pink floyd sound) برگزیدند که بعد “the” و “sound” را حذف کردند و به عنوان گروه پینک فلوید بر صحنه موسیقی تسلط یافتند.

لد زپلین
Led Zeppelin

هنگامی که جیمی پیج، نوازنده گیتاریست، گروه لد زپلین را گرد هم می‌آورد، اعضای گروه معتقد بودند که این بند (مثل یک بادکنک سربی پایین می‌آید ) که یک عبارت رایج بریتانیایی است (go down like a lead balloon) و به موفقیت نمی رسد اما آن ها جملات منفی را به مثبت تبدیل کردند و بالون balloon را با زپلین zeppelin جایگزین کردند، که آن هم اساسا یک نوع بالون بود. مدیر هنری به آنها پیشنهاد داد که حرف A را در کلمه “lead” حذف کنند تا مشکلی در تلفظ اشتباه وجود نداشته باشد.

سیستم آف داون
System of a Down

این گروه یک گروه متال آلترناتیو تشکیل شده از چهار نفر است آن ها در حالی که می خواستند نامی برای گروه خود انتخاب کنند در مورد شعری که توسط گیتاریست خود دوران ملاکیان سروده بود به نام (victim of a down) فکر کردند و آن را دوست داشتند، اما شاوو اوداجیان، نوازنده بیس متوجه شد که کلمه ی (victim) کمی آن ها را محدود میکند و به جای آن از (System) استفاده کردند و این نام عالی ایجاد شد.

رولینگ استون
The Rolling Stones

هنگامی که در اوایل گیتاریست گروه رولینگ استونز با جاز نیوز تماس تلفنی داشت و آنها از او نام گروه را پرسیدند همان موقع جونز یک آلبوم مادی واترز را که بر روی زمین افتاده بود و یکی از قطعات آن Rollin’ Stone نام داشت را دیده بود و او بدون اتلاف وقت اسم گروه را رولینگ استونز گذاشت و بقیه گروه هم که عاشق سبک بلوز و مادی واترز بودند،این رویداد تصادفی را پذیرفتند.

نیروانا
Nirvana

هیچ کس به اندازه نیروانا از جدول موسیقی بالا نرفت و خود را وارد تالار مشاهیر راک اند رول نکرد. آن‌ها نام‌هایی مانند پن کپ چو و تد اد فرد به توافق رسیدند اما کرت کوبین، خواننده و گیتاریست، گفت که باید به‌جای تندخو یا تهاجمی بودن اسم گروه نامی زیبا انتخاب کنند و موفق شدند یکی از زیباترین کلماتی که تا به حال خلق شده است یعنی نیروانا را انتخاب کنند و با آن تاریخ ساز شوند.

گانز ان روزز
Guns N’ Roses

این گروه در مارس ۱۹۸۵، در شهر لس‌آنجلس ایالتِ کالیفرنیای آمریکا توسط اعضای دو گروه ال ای گانز و هالیوود رز، و به رهبری اَکسل رُز تشکیل شد و از تلفیق نام های یکدیگر به این نام رسیدند.اما کمی بعد دو عضو گروه به دلیل درگیری هایی در اجرای زنده اخراج شدند. اسلش و بقیه گروه نام این بند را حفظ کردند و در حالی که اوقات خوشی را سپری کردند، بسیار پولدار شدند.

نیکل بک
Nickelback

چه آن ها را دوست داشته باشید یا نه، آنها مشهور هستند و داستان جالبی پشت نام گروه خود دارند. برادر چاد کروگر خواننده اصلی و گیتاریست این گروه در کافه ی استار باکس کار می کرد در حالی که نیکل بک در حال اصلاح سبک خود بود و سعی می کرد نامی برای گروه خود معرفی کند.چاد همیشه قهوه ۱.۹۵ دلاری سفارش میداد و دو اسکناس یک دلاری به برادرش می داد و برادرش همیشه یک نیکل (give him a nickel back) به عنوان پول خرد به او پس میداد.این فکر به ذهنش خطور کرد که این نام گروه است و به سرعت بقیه چیزها سر جای خودشان قرار گرفتند.

کویین
Queen

فرخ بولسارا هنگام حضور در کالج هنر ایلینگ با تیم استافل از گروه محلی (Smile) دوست شد. بولسارا که بعداً خود را فردی مرکوری نامید، سلیقه مشترکی در موسیقی با تیم داشت و از طرفداران این گروه شد. در سال ۱۹۷۰، پس از اینکه استافل برای یک کنسرت دیگر از گروه رفت، بولسارا به گروه پیوست. سپس اعضای باقی مانده این گروه را تشویق کرد تا نام خود را به کویین تغییر دهند. آنها اولین کنسرت خود را در جولای آن سال اجرا کردند.

منبع: https://ledgernote.com/blog/interesting/famous-bands-names/