حتما برای شما هم پیش آمده که موقع خرید پیانو همیشه یه یک رنگ خاص نگاه می کنید و مد نظرتان همان رنگ می باشد.در پیانوها ۴ رنگ اصلی وجود دارد که امروزه به وفور در بازار وجود دارد و اکثر کمپانی ها طبق همان ۴ رنگ اصلی محصولات خود را عرضه می کنند.این چهار رنگ مشکی، ماهاگونی، گردویی و سفید می باشند اما باید به این نکته توجه داشت که هرکدام از این رنگ ها ممکن است یک سری مزایا و معایب داشته باشند.

رنگ های رایج که عموما در پیانوهای امروزی استفاده می شود به دو صورت است: ۱.پلی استر پوست پالیش ۲.رنگ مات تینری
نکته دیگری که وجود دارد تفاوت قیمت پیانوها می باشد که با توجه به رنگشان تغییر میکنند. قاعده ای که همیشه بین کمپانی های پیانو سازی وجود دارد این است که همیشه پیانوهای مشکی از مابقی رنگ ها ارزان تر می باشد.علت قیمت کمتر این پیانوها نسبت به مابقی آن ها این است که متریالی که در بخش زیر رنگ این پیانو استفاده می شود نیاز به بافت خاص و یا پترن شکلی خاصی از چوب ندارد.

شاید فکر کنید که برای پیانوهای سفید هم همین گونه می باشد اما اینطور نیست. چرا که پیانوهای سفید اختلاف قیمتی بیشتر با دیگر رنگ ها دارد و گران تر می باشد. اصولا رنگ سفید برای خروجی نهایی در کمپانی ها زمان بیشتری از بخش رنگ را به خود اختصاص می دهد و قیمت مواد اولیه آن بیشتر می باشد.

نکته ی بعدی که در مورد رنگ ها وجود دارد این است که اکثر خانواده ها با توجه به دکوراسیون منزل خود رنگ پیانو را انتخاب می کنند. شاید رنگ مشکی این مزیت را داشته باشد که با اکثر دیزاین ها همخوانی دارد اما بسیاری از خانواده ها رنگ سفید را به علت تضاد خاصی که با مابقی دکوراسیون منزل دارد انتخاب می کنند.

تقریبا نود درصد پیانوهای بازار با رنگ پلی استر عرضه می شوند که دلیل آن زیبایی و قابلیت راحت تر در ترمیم و تعمیر آن ها می باشد. در مجموع رنگ های پلی استر دوام و ماندگاری بیشتری دارند. در کل می توان گفت که رنگ سفید و مشکی با توجه به دکوراسیون های مدرن امروزی مخاطب بیشتری دارند.کمپانی های پیانوسازی این ۴ رنگ اصلی را به دو شکل مات و براق تولید می کنند که معمولا نگهداری از رنگ های مات سختر می باشد.


پیانوهای که براق هستند و یا به عبارتی روکش پلی استر دارند اگر بدنه ی آن ها آسیبی ببیند قابلیت پالیش و تعمیر را دارند. هر چند در رنگ سفید و مشکی این تعمیر راحتر می باشد و در پیانوهایی که در زیر آن ها بافت چوبی و پلی استر نهایی وجود دارد پالیش آن ها سخت تر می باشد.

در نهایت کمپانی های مختلف این امکان را در اختیار شما می گذارند که پیانوهایی به غیر از رنگ های اصلی که وجود دارند را تهیه کنید مثل قرمز یا آبی و بعضی از سازندگان در ساخت پیانوها از متریال هایی همچون چرم و یا کریستال نیز استفاده می کنند.انتخاب رنگ و دیزاین پیانو یک امر کاملا سلیفه ای بوده و باید توسط مشتری انجام شود. اما به صورت کلی در هنگام انتخاب یک مدل باید تمامی موارد بالا را در نظر گرفت.