ایتساک پرلمان موسیقیدان،ویولنیست،مدرس موسیقی و رهبر ارکستر اسراییلی لهستانی تبار است که در شمار بزرگترین و مشهورترین ویولنیست های قرن بیستم قرار دارد. او در ویولن شاگرد ایوان گالامیان بوده است.پرلمان،از دوران جوانی تاکنون،جوایز بسیار معتبر متعددی برده است.او چندین بار موفق به دریافت جایزه گرمی شده است.در تیتراژ فیلم فهرست شیندلر،که توسط جان ویلیامز ساخته شده،وی به عنوان ویولنیست هنرنمایی می کند.

در زیر بخشی از سخنان او که در مورد تمرین سازهای زهی گفته است را برای شما نقل می کنیم:

همه از من می پرسند که تمرین کردن چطور باید باشد و نکته اش کجاست؟و چقدر باید تمرین کنیم؟مسلما اگر شما با استعداد باشید تمرین کردن خیلی خیلی مهم می باشد.من هنگامی که ویولن را شروع کرده بودم روزی ۳ ساعت تمرین می کردم.خیلی از هنرجوهای من به اشتباه حس می کنند که هرچه بیشتر تمرین کنند نتیجه بهتری می گیرند مثلا اگر روزی ۵ ساعت یا ۷ ساعت تمرین کنند خیلی بهتر است و یا حتی ۸ ساعت بهتر، اما این فکر اشتباه است،توصیه من این است که بیشتر از ۴ تا ۵ ساعت در روز تمرین نکنید اگر در یادگیری جدی هستید،زیرا بیشتر از این میزان تمرین دیگر سودمند نمی باشد و بدن ما بیشتر از این حد توان ندارد و در واقع ممکن است به خودتان آسیب برسانید مثلا مچ دستتان مشکل پیدا کند و یا آسیب های فیزیکی برای شما پیش بیاید.

پیشنهاد من به شما ۴ تا ۵ ساعت تمرین در روز برای نوازنده های هدفمند و با انگیزه می باشد و همانطور که گفتم برای خود من ۳ ساعت کافی بود.
نکته دوم اینکه تمرین کردن باید آهسته و با حوصله باشد و شما نمی توانید با عجله تمرین کنید.اینکه شما تنها فقط زمانی را به تمرین کردن اختصاص دهید کافی نیست.کسی که دو ساعت با حواس جمع و تمرکز تمرین می کند بهتر از کسی است که ۸ ساعت با بی توجهی تمرین می کند.چون این جواب نمیدهد،پس اگر می خواهید به شیوه ی درست تمرین کنید اولا آهسته و با حوصله تمرین کنید و دوم اینکه برنامه داشته باشید،هنگامی که تمرین می کنید مطمئن باشید که در قسمت های کوچک تمرین می کنید و چیزی را بدون اینکه بشنوید چه کار کردید دوباره تکرار نکنید زیرا وقتی چیزی را به اشتباه تمرین می کنید و خارج از کوک می نوازید شما بارها و بارها همان اشتباه را تمرین می کنید به همین دلیل لازم است که چیزی را که می نوازید با دقت گوش کنید پس مهم است که خیلی آهسته و با حوصله تمرین را پیش ببرید و آن را در بخش های کوچک انجام دهید و صبر داشته باشید.

بیایید کمی درباره ی اضطراب صحبت کنیم،واقعیت این است که شما نمی توانید به طور کل از شر اضطراب خلاص شوید،تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با اضطراب آشنا شوید،تا وقتی که هنگام نوازندگی عصبی و مضطرب شدید شخصا بدانید که برای شما چه اتفاقی افتاده است.بعضی اوقات با خودتان می گویید که امکان ندارد اضطراب به سراغم بیاید و امشب کاملا خوبم اما ناگهان میبینید که بر روی صحنه دچار اضطراب می شوید.فقط سعی کنید با اتفاقی که برای شما می افتد آشنا شوید.این موضوع برای هر شخص متفاوت است.یه نفر ممکن است نتواند ظاهر اجرا را به خوبی حفظ کند و خیلی شخصی بنوازد و بترسد از اینکه خودش را ارائه کند.بعضی افراد با لرزش آرشه مواجه می شوند اما تا زمانی که بتوانید با اضطراب خود کنار بیایید این مشکل حل شدنی است.