پل بارتون ۶۰ ساله کشف کرده است که حیوانات بسیار از موسیقی لذت می برند. شاید هرگز فکر نمی کردید که کلمه های فیل و پیانو را در یک جمله بشنوید.
پل بارتون انگلیسی ، که اکنون در تایلند اقامت دارد ، در سراسر جهان در کانال یوتیوب خود ویدیوهایی را منتشر کرده است که برای حیوانات نابینا در (Elephant’s World) که خانه ای برای فیل های نجات یافته در تایلند است پیانو می نوازد.

محبوب ترین ویدیویی که از او منتشر شده است او را نشان می دهد که در حال نواختن قطعه ای از دبوسی برای فیلی ۸۰ ساله می باشد که از یک چشم نابینا است.
پل پیش از آنکه پیانیست باشد در دوران نوجوانی در آکادمی سلطنتی هنرهای لندن تحصیل کرد و پس از موفقیت او متوجه شد که زندگی آنطور که او می خواهد نیست و از زندگی چیز دیگری میخواهد.او در دهه ۱۹۹۰ برای آموزش پیانو به تایلند سفر کرد که در آنجا با همسرش آشنا شد و این دیدار تبدیل به اقامت دائم شد. این دو در آتلیه هنری خود در تایلند با هم کار می کنند ، در حالی که پل همچنین استودیوی ضبط خود را در بانکوک دارد. او در حال حاضر آموزش آنلاین پیانو به صورت رایگان را در کنار نواختن پیانو برای فیل ها در (Elephants World) ارائه می دهد. پل همچنین در بخشی از مستند آمازون در سال ۲۰۱۷ به نام موسیقی برای فیل ها حضور داشت.

یکی از دیگر ویدیو های زیبای او فیلی ۶۲ ساله را نشان می دهد که در حال گوش دادن به سونات مهتاب از بتهوون می باشد.این فیل در بیشتر عمر خود در اسارت بوده و روزهای خود را با حمل درختان در جنگل های تایلند می گذرانده است.

فرم بدن او در اثر کار سخت تغییر شکل داده و او در این تمرین وحشیانه چشم راست و عاج خود را از دست داده است. نام او مونگکول می باشد. او نجات یافت و به دنیای فیل ها آورده شد تا بقیه روزهای خود را با آرامش و در آزادی در کنار رودخانه کوای سپری کند. پل در این ویدئو می گوید: “من متوجه شدم مونگکول یک فیل بسیار ملایم و حساس است که از موسیقی لذت می برد ، به ویژه او سونات مهتاب بتهوون را بسیار دوست دارد که من گاهی اوقات در روز و شب برای او می نوازم.”