تاریخچه

فلیپه کنده به همراه پسر و دخترش در کارگاه
فلیپه کنده به همراه پسر و دخترش در کارگاه

کارگاه گیتارسازی کنده هرمانوس در سال ۱۹۱۵ توسط «دومینگو استسو» در مادرید تأسیس شد. «استسو» برادرزاده‌هایش «فاوستینو» و «ماریانو کنده» پدر را آموزش داد. بعدها «خولیو کنده» جوان به برادرانش پیوست. «دومینگو استسو» در سال ۱۹۳۷ درگذشت و پس از آن سه برادر کنده به کار برای بیوه‌ی «استسو» با نام «Viuda y Sobrinos de Esteso» به معنای بیوه و برادرزاده‌های استسو تا سال ۱۹۶۰ ادامه دادند. در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ بود که «جولیو کنده» کارگاه گیتارسازی خود را راه‌اندازی کرد.

از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۹ آن‌ها مغازه‌ی خود را (Sobrinos de Domingo Esteso Conde Hermanos) «برادران استسو، برادران کنده» یا (Hermanos Conde Sobrinos de Domingo Esteso) «برادران کنده، برادرزاده‌های استسو» نامیدند. ماریانو پدر بعدا مغازه‌ی خود را در نزدیکی تئاتر سلطنتی تأسیس کرد و آن را (Conde Hermanos Sucesores Sobrinos de Esteso) نامید. دو پسر او، «فلیپه» (متولد ۱۹۵۷) و «ماریانو جونیور» (متولد ۱۹۵۹)، در سن ۱۵ سالگی نزد پدر و عموی خود «فاوستینو» کارآموزی خود را آغاز کردند. «فاوستینو» در سال ۱۹۸۸ و «ماریانو» پدر در سال ۱۹۸۹ درگذشت. فلیپه و ماریانو کنده (فرزندان ماریانو کنده پدر) در کارگاه خود در خیابان فیلیپه پنجم شماره ۲ در مادرید نزدیک به تئاتر رئال (تئاتر سلطنتی) و پالاسیو رئال (کاخ سلطنتی) گیتارهای فلامنکو تولید کردند. آن‌ها به عنوان (برادران کنده جانشینان برادرزاده‌های استسو) شناخته می‌شدند.

فلیپه و ماریانو اکنون روابط تجاری خود را قطع کرده‌اند. فلیپه کنده با پسر و دخترش فلیپه جونیور و ماریا در مغازه‌اش، روبروی تئاتر سلطنتی، نزدیک به مغازه‌ی قدیمی کار می‌کند. ماریانو کنده در مغازه‌اش در آمنیستیا، در کنار ایستگاه متروی اپرا کار می‌کند. در همین حال، جولیو تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۵ به ساخت گیتار ادامه داد و اکنون پسران و نوه‌هایش سنت کنده هرمانوس را حفظ کرده‌اند.

به تازگی فلیپه کنده گیتاری را با امضای بابک امینی برای این نوازنده ساخته است .

بابک امینی به همراه فلیپه کنده
بابک امینی به همراه فلیپه کنده

این گیتار با امضای بابک امینی یک ساز انحصاری دست‌ساز برای نوازندگی گروهی و اجراهای تخصصی است. این گیتار با همکاری فلیپه کنده و بابک امینی ساخته شده است و هر یک از آن‌ها دانش عمیق و تجربه‌ی گسترده‌ی خود را در ساخت این ساز به کار برده‌اند؛ فلیپه به عنوان یک لوتیر مشهور در ساخت گیتار که اکنون در سال ۲۰۲۱ نیم قرن از تجربه‌ی گیتار سازی او می‌گذرد و بابک امینی که به عنوان یک گیتاریست و آهنگساز در سطح جهانی با بیش از ۳۵ سال تجربه در اجرا شناخته می‌شود.

گیتار کنده هرمانوس

این گیتار با دقت طراحی شده است تا راحتی و چابکی را برای هنرمندانی که عاشق نواختن، اجرا و آهنگسازی در سبک‌های فینگراستایل هستند را بدون چشم‌پوشی از موزیکالیته و حساسیت، چه در استودیو و چه روی صحنه، فراهم کند. این ساز به هنرمندان در هر سبکی از جمله پاپ، کلاسیک، فلامنکو و فیوژن این امکان را می‌دهد تا صدای رویایی خود را بنوازند.

ابعاد این ساز با گیتارهای سنتی Conde اسپانیایی کمی متفاوت است تا با خواسته‌های شخصی بابک امینی بر روی صحنه و در استودیوی ضبط، که معمولا تمایل دارد ساعت‌های طولانی را در آن‌جا سپری کند، سازگار باشد. این گیتار دارای پورت صدای جانبی است، به طوری که یک نوازنده کنترل بهتری بر صدای ساز خود دارد و مجهز به پیکاپ فلامنکو بسیار عالی «Barbera» است که به دلیل صدای طبیعی و شفاف آن شخصا توسط بابک امینی انتخاب شده است.

منبع: Condehermanos