در نهمین شب از جشنواره موسیقی فجر، گروه‌های موسیقی «گره» و «دال» دو رکورد دار فروش بلیط این دوره جشنواره برروی صحنه رفتند و به اجرای موسیقی پرداختند.

گروه «گره» دومین و آخرین گروه راکی بود که در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداخت. این گروه پرمخاطب همچنین اولین گروهی بود که تمام بلیت‌هایش در مدت زمان چیزی حدود نیم ساعت به فروش رسید و به این ترتیب توانست از این جهت رکوردار جشنواره امسال باشد.

در سانس دوم، گروه موسیقی «دال» به سرپرستی شایان شکرابی روی صحنه رفت و قطعاتی از آلبوم «گذر اردیبهشت» را به همراه یک اثر جدید برای مخاطبان موسیقی اجرا کرد.

گروه «دال» در حالی روی صحنه رفت که به دلیل تولید آلبوم جدیدش مدت‌ها از صحنه دور بود. آنها در این کنسرت اعلام کردند که آلبوم جدید مجوزهای لازم را گرفته و مراحل پایانی فنی تولید را سپری می‌کند.

در این کنسرت که آخرین اجرای آلبوم «گذر اردیبهشت» بود، قطعه «شبیه یک رویا» برای اولین بار توسط امین هدایتی، خواننده گروه اجرا شد.

امین هدایتی بعد از اجرای سه قطعه رو به جمعیت گفت: «ما یک پیکسل زرد رنگ در سالن گم کرده‌ایم! ببینید پیدایش می‌کنید؟! شاید زیر صندلی‌هایتان باشد یا به آن تکیه داده باشید. هر کسی پیدا کرد اعلام کند»

با این توضیحات، برای لحظاتی حضار به تکاپوی یافتن آن پیکسل افتادند تا اینکه یک خانم از اواسط سالن پیکسل را پیدا کرد و امین هدایتی گفت برای شما خبری داریم که بعد از خواندن چند دیگر اعلام می‌کنیم.

بعد از خواندن سه قطعه دیگر بالاخره نوبت به خبر آن پیکسل رسید و امین هدایتی خطاب به آن طرفدار گفت: «پس از برنامه ما با شما عکس یادگاری می‌گیریم و شماره تماس خودتان را هم به مدیر برنامه گروه بدهید تا یک هدیه برایتان ارسال کنیم.»

منبع: سایت موسیقی ما / سایت ریتم نو