لغو کنسرت کلایدرمن و کیتارو واکنش مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی حاشیه های پیش آمده برای کنسرت ریچارد کلایدرمن در کشورمان توضیحاتی داد.

 

در پی پخش خبری مبنی بر حضور ریچارد کلایدرمن نوازنده شناخته شده فرانسوی در ایران و انتشار گزارشی با این مضمون که این نوازنده پیش از این در سرزمین های اشغالی نیز کنسرت داشته است، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی داد.

 

علی ترابی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: درباره حضور ریچارد کلایدرمن در ایران حاشیه سازی هایی شده که لازم است در این جا توضیحاتی دهم. روال ما در صدور مجوز چه در بخش کنسرت های داخلی و چه در بخش کنسرت های خارجی یک روند مشخص را طی می کند.

 

وی افزود: در بحث محتوایی و موسیقایی، اگر آثار باکلام باشد ما روی کلام حساسیت خواهیم داشت و در بخش موسیقی بی کلام نیز شورای تخصصی درباره محتوا اظهارنظر خواهد کرد، ولی در حوزه صلاحیت های فردی ما نمی توانیم اظهارنظری داشته باشیم و باید از مراجع ذی صلاح استعلامات لازم را دریافت کنیم. اصلا قانون هم به ما اجازه نمی دهد که ما درباره هویت و سابقه فردی ورود کنیم.

 

مدیر کل دفتر موسیقی درباره ریچارد کلایدرمن و حضورش در ایران توضیح داد: باید تاکید کنم که ما از مراجع ذی صلاح استعلام گرفتیم که نتیجه استعلامات مثبت بود. درباره مباحثی مبنی بر این که آقای کلایدرمن با رژیم صهیونیستی همکاری هایی داشته است هم باید توضیح بدهم، مدیر برنامه وی اطلاعیه ای صادر کرده و گفته است که هیچ مناسبت خاصی با رژیم صهیونیستی ندارند.

 

ترابی درباره لغو کنسرت کیتارو نیز گفت: تمام مراحل مربوط به دریافت مجوز کنسرت کیتارو طبق روندی که در ابتدای صحبت هایم به آن اشاره کردم، طی شد. البته بعد از این که مجوز کنسرت صادر شد، خود گروه با توجه به فرصت اندکی که برای بلیت فروشی داشتند و همچنین تاخیر در صدور روادید به این جمع بندی رسیدند که کنسرت به وقت دیگری موکول شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خارج شدن آمریکا از برجام تاثیری در لغو کنسرت کیتارو داشته است یا خیر، گفت: من در این باره بی اطلاع هستم. این که گروه تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته است یا خیر را نمی دانم، اما لازم است تاکید کنم از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد اشکالی برای برگزاری کنسرت گرفته نشد و ما هر گونه همکاری را که در این زمینه باید انجام می گرفت، انجام دادیم.

منبع : سایت سرپوش