بهترین فستیوال‌های موسیقی در جهان لزوماً بزرگ‌ ترین آن ها نیستند، اما همه ما موافقیم که چیزی بسیار قدرتمند در پشت یک جشنواره موسیقی وجود دارد که می‌تواند بیش از ۳ میلیون نفر را به خود جذب کند. در اینجا ما ۱۰ فستیوال برتر موسیقی جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱.فستیوال Donauinselfest

وین مدتهاست که محل زندگی نابغه های موسیقی بوده است و افراد برجسته ای مانند موتزارت ساکنان قبلی آن بوده اند، بنابراین جای تعجب نیست که اکنون بزرگترین جشنواره جهان را در خود جای داده است. Donauinselfest که در جزیره‌ای در وسط رودخانه دانوب برگزار شد، ۳.۱ میلیون نفر را در سال ۲۰۱۶ به خود جذب کرد.این فستیوال در فضای باز است و رایگان می باشد و هر سال در آغاز تابستان برگزار می‌شود. با بیش از ۲۰۰ کنسرت در ۱۱ استیج، تنوع موسیقی بسیار زیادی در این جشنواره وجود دارد.

۲.ماوازین Mawazine

آفریقایی‌ها می‌دانند چگونه جشن بگیرند و جشنواره ماوازین مراکش گواهی بر آن است. با حضور سالانه حدود ۲.۶۵ میلیون نفر، آنها هنرمندان بزرگی مانند کریستینا آگیلرا، جاستین تیمبرلیک و راد استوارت و همچنین تعداد زیادی از مشاهیر آفریقایی مانند آمادو و ماریم و تیناریون را دعوت می کنند تا در این جشنواره اجرا کنند. جشنی از فرهنگ و هنر مراکش، توسط منشی شخصی پادشاه محمد چهارم آغاز شد و به عنوان ادای احترامی باورنکردنی به موسیقی آفریقایی همچنان ادامه دارد.

۳.سامرفست Summerfest

این جشنواره یک مهمانی مردمی است که به‌عنوان بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی در ایالات متحده و یکی از ارزان‌ترین جشنواره‌ها شناخته شده است و بلیط آن تنها ۲۰ دلار است. در طول ۱۱ روز، میزبان بیش از ۸۰۰ نوازنده و بیش از ۸۰۰۰۰۰ تماشاگر است. در سال ۲۰۱۶، پل مک کارتنی تیتر یک این جشنواره شد و در سال ۲۰۱۷ این جشنواره پنجاهمین سالگرد تولد خود را با پینک و باب دیلن جشن گرفت.

۴.وودستاک Woodstock

جشنواره موسیقی وودستاک در لهستان برگزار می شود که پس از جشنواره موسیقی معروف سال ۱۹۶۹ در نیویورک نامگذاری شده است و ادای احترامی به موسیقی راک، پاپ، متال و فولک است. این جشنواره دارای تاریخچه ای است که همواره میزبان جمعیت بسیار زیادی بوده است و حال و هوای خاصی دارد. ورود به این جشنواره رایگان است و شعار آن عشق، دوستی و موسیقی می باشد.

۵.راک در ریو Rock In Rio

این جشنواره بی شک یکی از بزرگترین جشن های موسیقی در جهان است که در آمریکای جنوبی برگزار می شود. این فستیوال هر ساله با ترکیبی از ستاره های معروف، مشهور است. در سال ۲۰۱۵، کیتی پری، ریانا، کوئین، متالیکا، راد استوارت و التون جان در آن اجرا داشتند. در جشنواره ۲۰۱۷ در برزیل ، لیدی گاگا، جاستین تیمبرلیک، آلیشیا کیز، بون جووی و گانز اند رز و بسیاری دیگر اجرا کردند. این جشنواره همچنین در سال‌هایی که برزیل میزبان آن نیست در مادرید و لیسبون برگزار می‌شود.

۶.کوآچلا Coachella

به عنوان مشهورترین جشنواره موسیقی در جهان، کواچلا یکی از سودآورترین جشنواره ها است که در سال ۲۰۱۶ به فروش ۹۴.۲ میلیون دلاری دست یافت. کواچلا که یک جشنواره موسیقی جایگزین و مستقل در نظر گرفته می شود، با موزیسین هایی از جمله رادیو هد، لیدی گاگا و کندریک لامار در سال ۲۰۱۷ برگزار شد.

۷.سیگت Sziget

سیگت، جشنواره عظیم موسیقی در بوداپست است که در ابتدا ریشه در نا آرامی‌های دانشجویی و تحولات سیاسی داشته است. با این حال، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین فستیوال های موسیقی اروپا مشهور است، در سال ۲۰۱۶ هنرمندانی همچون (Rihanna، Muse و Sia) در این جشنواره اجرا داشتند.این فستیوال تابستانی یک هفته ای، جمعیت عظیم مجارستانی و همچنین هنرمندان بسیاری از اروپای غربی و سراسر جهان را به خود جذب می کند.

۸.اسنس Essence

این رویداد در سال ۱۹۹۴ به مناسبت جشن بیست و پنجمین سالگرد مجله (Essence) که مجله ای برای زنان آفریقایی آمریکایی بود، آغاز شد و به بزرگترین جشنواره موسیقی فرهنگ آفریقایی آمریکایی در ایالات متحده تبدیل شد. رویداد ۲۰۱۷ این جشن با حضور افراد برجسته ای مانند پرنس و لیونل ریچی، دایانا راس، سولانژ و مری جی برگزار شد.

۹.جشنواره نیواورلئان New Orleans Jazz and Heritage Festival

فستیوال جاز و میراث نیواورلئان به عنوان قدیمی ترین جشنواره در این لیست، یکی از بهترین جشنواره های موسیقی در جهان است. در سال ۲۰۱۷، استیوی واندر در این جشنواره اجرا داشت و چه کسی می تواند چشم خود را از روی گنجی مانند استیوی واندر بردارد؟ این جشنواره غرق در فرهنگ و تاریخ آفریقایی آمریکایی است و البته به تنوع باورنکردنی موسیقی جاز و بلوز ادای احترام می کند.

۱۰.کارناوال دیزی در لاس وگاس Electric Daisy Carnival Las Vegas

این جشنواره که در لاس وگاس برگزار می شود، یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی رقص الکترونیک در جهان است. بزرگترین در خارج از اروپا که سبک هایی همچون ترنس، تکنو، باس، هاوس، هارد استایل و موارد دیگر را در بر می گیرد. این جشنواره همچنین در پورتوریکو، مکزیک و نیویورک نیز برگزار می شود که دی جی هایی مانند آرمین ون بورن، دیمیتری وگاس و لایک مایک در آن حضور داشتند.