نحوه کار گیتار های الکتریک یا گیتار های برقی را بیشتر بشناسیم

گیتار الکتریک یا گیتار برقی یکی از انواع گیتار است که ویژگیهای مثبت زیادی دارد. در این گیتار صدا به‌ وسیله تقویت‌ کننده‌ الکتریکی شدید یا ضعیف و … می شود. استفاده از گیتار الکتریک در موسیقی از دهه ۱۹۳۰ شروع شده است.

گیتار الکتریک در سبک‌ های مختلفی از جمله راک، متال، پاپ، جاز و هیپ هاپ استفاده می‌شود . ولی خب در سبک راک و متال به عنوان ساز اصلی استفاده می شود و توجه بیشتری به ان می گردد.

 

ایده پیدایش گیتار الکتریک یا گیتار برقی از آنجا آغاز شد که در همنوازی‌ ها صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درامز گم می شد  و اصلا واضح شنیده نمیشد. به همین دلیل تصمیم گرفتند تا صدای گیتار را تقویت کنند، و بهترین راه برای تقویت صدای گیتار به کار بردن علم الکترونیک بود.

در حدود دهه ۳۰ میلادی گیتار الکتریک وارد موسیقی شدند. این اتفاق انقلابی در صدا و تکنولوژی پدید اورده است که تا امروز هم ادامه دارد.

با پیدایش راک اند رول در دهه ۵۰ میلادی، گیتارهای الکتریکی به سرعت در موسیقی رشد کرده و به یکی از فراگیرترین سازهای تاریخ تبدیل گردیدند. معمولاً در گروه‌های راک دو نوازنده گیتار الکتریک وجود دارد که یک نفر ملودی‌ ها را می‌ نوازد (گیتار لید) و دیگری ریتم‌ ها را (گیتار ریتم) مینوازد و این دو در کنار هم موسیقی زیبایی را تحویل شنونده می دهند.

 

طرز کار گیتار الکتریک یا گیتار برقی

درباره طرز کار گیتار الکتریک باید بگوییم که ارتعاشات وارده بر سیم‌ های گیتار الکتریک با کمک قطعه‌ای به نام پیکاپ به سیگنال‌ های الکتریکی تبدیل می‌ شود.

در واقع پیکاپ درست مثل یک میکروفن عمل می‌ کند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فلزی گیتار را دریافت کرده و آن‌ها را به صورت سیگنال صوتی در می‌آورد .

سپس از طریق پیکاپ سلکتور می‌توان پیکاپ مورد نظر را انتخاب کرد. آنگاه سیگنال‌ ها از طریق یک سیم به آمپلی‌ فایر (تقویت‌کننده) فرستاده می‌شوند.

و در آخر صدای تقویت‌ شده توسط یک یا چند بلندگو پخش می‌شود.

در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیک‌آپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیک‌آپ نیز ساخته می‌شوند.

منبع : سایت گیتار لرن